Missade pendeln därför han jag med pendeln

Missade pendeln därför han jag med pendeln  

Upptäckte igår när jag rullade in med snabbtåget till Stockholm C detta pendeltåg som stod på spåret för avgående södergående pendeltåg.

Rusade fram för att ta en bild av östgötapendeln men hann inte fram förrän det drog iväg.

Upptäckte då på andra spåret min SL-pendel som jag trodde jag hade missat. Men då Östgötapendeln snodde SL-pendelns tågläge blev min SL-pendel någon minut sen så jag hann med den i alla fall.

Så jag missade pendeln – därför hann jag med pendeln . . .

3 svar to “Missade pendeln därför han jag med pendeln”

  1. Jonas Jakobsen Says:

    Märkligt att ösgötapendelns tåg är i Stockholm, men dom kanske har sålts till SL

  2. Axel Says:

    Idag var sju dubbelturer på pendeln Jönköping-Nässjö inställda pga vagnbrist.

Kommentera

