Vad betyder dessa SL-dekaler ?

Vad betyder dessa SL-dekaler ?   

Det dyker upp allt fler dekaler på SL-tågen och även om en bild berättar mera är 1000 ord undrar jag vad dessa dekaler vill berätta?

Jag har frågat runt men inte fått några svar så nu tar jag till det grova artilleriet – och frågar mina läsare.

Så – är det någon som vet vad dessa SL-dekaler betyder ?

5 svar to “Vad betyder dessa SL-dekaler ?”

  1. Putte Says:

    Man vet ju aldrig till 100% men känner igen tåget på bilden, det återfinns även på denna sida: http://www.viköriallaväder.se/ som återfanns genom http://www.facebook.com/ViSomGillarPendeltag

  2. Håkan B Says:

    ”Vi får extrarapporter från SMHI i Norrköping och meteorologerna på Arlanda när ett oväder är på gång. ”
    Märkligt, bytte inte TrV ”väderleverantör” till Foreca så sent som förra vintern?

  3. nsslan Says:

    Jag gissar på ”när det är kallt håller vi dörrarna stängda”? Dvs, du får öppna själv?

  4. Axel Says:

    Jag tycker mer det ser ut som: När det snöar måste man ha grön halsduk och mössa

  5. Emma Says:

    Skulle gissa på ”även fast det snöar så går tågen ändå” 🙂

Kommentera

