Varför fixar SJ inte detta?

Via två länkar ka n jag lägga upp hotellbokningen i antingen MS Outlook och/eller Gmail kalender

Jag skall till Göteborg nästa vecka och har för en gångs skulle bokat övernattning då jag inte hinner med sista tåget hem på kvällen.

Bokningen av både tågresa via www.sj.se och hotell via www.booking.com gick lätt men med den viktiga skillnaden att hotellbokningen kunde jag lätt få in i min kalender.

Via två länkar kunde jag lägga upp hotellbokningen i antingen MS Outlook och/eller Gmail kalender.

Men med tågbokningen går detta inte trots att jag vet att det är en av de allra mest efterfrågade funktionerna.

Varför är det så svårt att ordna detta i SJs bokning?

7 svar to “Varför fixar SJ inte detta?”

  1. Pierre Andersson Says:

    Mycket bra fråga! Har efterlyst exakt samma funktion i olika forum, inklusive när SJ uttryckligen har velat ha den här typen av återkoppling.

    Nu går jag vägen via tripit.com (man kan mejla bokningsbekräftelsen till dem och få ut en kalender med alla resor), men det är en onödigt bökig lösning.

  2. Matts Baaz Says:

    Detta var något av det första jag tröttnade på när jag började pendla, så eftersom jag är programmerare skrev jag ett plugin till Outlook som kan hämta ut informationen från SJ:s och Scandic:s bekräftelsemejl och lägga till detta i min kalender. Synd att SJ inte kan lägga till denna enkla lilla funktion direkt.

  3. Jan Viderén Says:

    Nu åker jag inte tåg särskilt ofta, men jag gör som Pierre, skickar bekräftelserna vidare till plans@tripit.com och sen visar jag min TripIt-kalender i min kalender-app.

  4. Örjan Says:

    Det finns en app till android som heter Ticket2Calendar, så om jag tvingar fram mina mobilbiljetter till telefonen så läggs dem in i min googlekalender när de tas emot. Tycker att det är jättesmidigt!

Kommentera

