Test av trerättersmenyer: Krabbfärserad laxroulad

Krabbfärserad laxroulad med gräslökssås

Vi fortsätter testerna av dom nya trerättersmenyer i 1 klass på SJ Snabbtåg och den fjärde menyn är Krabbfärserad laxroulad med gräslökssås som huvudrätt. ( Nya trerättersmenyer i 1 klass from 30 september ).

Här har ni menyn:

1. Rökt renstek med pepparotsfärskost
2. Krabbfärserad laxroulad med gräslökssås
3. Chokladdessert

Detta är vad jag tyckte om rätterna när jag såg menyn:

Renstek och pepparrot är bland det godaste som finns ( om det är bett i pepparroten ). Huvudrätten låter läcker och blir säkert en av favoriterna. Chokladdessert funkar bara den inte är för stabbig.

Och detta tyckte jag om menyn när jag fick testa den:

Rensteken med pepparrotsfärskosten var super tillsammans med dom hårda runda pyramidbröden. Tyvärr var den inte mycket till smak av pepparrot så kanske tar jag med en egen tub av pepparrit till nästa resa.

Den krabbfärserade laxrouladen med gräslökssås blev snabbt en av mina favoriter och jag ser fram emot nästa resa med samma rätt på tågbordet.

Chokladdesserten var också den väldigt god och inte den stabbiga variant som man kan tro när man ser bilden.

Betyget blir 5 gafflar av 5 möjliga och skulle fått en extra stjärna om det hade varit mer smak av pepparrot i färskosten.

Kommentera

