Test av trerättersmenyer: Kyckling med pasta

Örtig kyckling med pasta tagliatelle

Vi fortsätter testerna av dom nya trerättersmenyer i 1 klass på SJ Snabbtåg och den tredje menyn är Örtig kyckling med pasta tagliatelle som huvudrätt. ( Nya trerättersmenyer i 1 klass from 30 september ).

Här har ni menyn:

1. Marinerade musslor med chorizo och paprika
2. Örtig kyckling med pasta tagliatelle
3. Choklad- och björnbärsmousse

Detta är vad jag tyckte om rätterna när jag såg menyn:

Jag gillar musslor men kanske lite tveksamt om det är något alla resenärer uppskattar. Men jag ser fram emot menyn

Och detta tyckte jag om menyn när jag fick testa den:

Marinerade musslor med chorizo och paprika var helt enkelt inte god utan bara märklig. Grundtips är att rätten snabbt kommer att försvinna.

Huvudrätten Örtig kyckling med pasta tagliatelle är en tacksam rätt som bör passa dom flesta men den föll inte mig i smaken och skälet var att den helt enkelt inte smakade något. Såsen som är så viktig i en rätt med smaksvagt kött saknade allt form av smak och smakade bara – brunsås.

Efterrätten Choklad- och björnbärsmousse var som alla liknande efterrätter på menyerna – förförande god.

Betyget blir 2 gafflar av 5 möjliga främst för den ointressanta förrätten och smaklösa kycklingen.

Kommentera

