"En tågnörd berättar"

l lördags var jag på Tågets Dag som arrangerades av Tekniska museet i samarbete med SJ och berättade om mitt tågresande under rubriken "En tågnörd berättar".

Nils Olander, intendent på Tekniska Museet arrangerar varje onsdag ett "Nördcafe" där han intervjuar personer som har ett passionerat intresse för något.

På Tågets dag passade han på att intervjua mig och tågnestorn Mårten Dunér från SJ.

Jag publicerar då och då upptagningar från olika presentationer så det är inte mer än riktigt att jag även tar med en där jag själv pratar – även om det känns lite okomfortabelt.

Så häng med till Tågets Dag på Tekniska Museet.

4 svar to “"En tågnörd berättar"”

  1. Elias Says:

    Snyggt jobbat! Du verkar hemma på scenen. Och kul att du äntligen hittade UVEN/SVEN! Kanske blir det en tripprapport till Ransta så småningom. De hade faktiskt PRO-möte på stationen i eftermiddags, helt apropå! 😉

    • arskortguldsj Says:

      Tack för det!
      Kanske blir det en rapport från Ransta så småningom. 🙂
      Synd dock att jag missade PRO-mötet denna gång.
      Du får väl tipsa mig nästa gång – då skall jag försöka komma.

  2. Kent Says:

    Tack för att du sprider glädjen i att åka tåg.

Kommentera

