Vissa dagar har man verkligen flyt

Vissa dagar har man verkligen flyt 

Det har varit lite gnäll på SJ i senaste inlägg ( och mera blir det ) så jag vill därför sticka emellan med en väldigt positiv händelse idag.

Jag var i Katrineholm idag för att äta lunch och satt i väntsalen och väntade på mitt tåg försjunken min dator och missade nästan tåget.

Rusade direkt på tåget i bistrovagnen för att inte missa avgången och passerade sedan igenom tåget till min första klassvagn ( man kan säga att jag gick "den långa vägen" ).

Väl framme möttes jag av min mat och två Cola Zero elegant framdukat på en vit duk i form av en servett.

Det var bara att sätta sig ned och njuta av den goda maten och speciellt förrätten – Varmrökt lax med skarpsås – som var en verklig höjdare ( jag kommer verkligen att sakna Leif Mannerström och hans mat ).

Uppskattade verkligen uppmärksamheten på denna resa.

Men jag funderar fortfarande om det var ett norskt eller svenskt initiativ?

3 svar to “Vissa dagar har man verkligen flyt”

  1. karl-gunnar Says:

    Ja ibland funkar det verkligen bra.

    Men på senaste tiden har det blivit alltför mycket oflyt sedan reglerna för när man senast måste boka mat har ändrats. Ingen information till resenärerna om att minst ett dygn i förväg gäller.

    Ibland är 2 timmar nog men ofta blir jag utan mat. Sämst fungerar det fråm malmö. Ringer man och försöker boka maten så vet inte heller dom vad som gäller.

  2. tobias Says:

    LSG Malmö är väldigt duktiga. Dock sitter dom svagt, när extra buffert ska levereras från Sturup. Det tycks vara minimalt med xtra mat i Malmö. Nu när ledningen på SJ bestämt att de ska dra in på bemanningen i vagn 2, dvs ingen personal där, förutom den som är ansvarig på tåget, som ska vara även där, så lär maten bli kall, även om den levererats. Det gäller att boka plats i rätt vagn framöver.

Kommentera

