Test av specialmat: Indisk gryta med vildris

Test av specialmat: Indisk gryta med vildris

Vi fortsätter testerna av dom nya trerättersmenyer i 1 klass på SJ Snabbtåg mes specialmaten som finns som vegetarisk och glutenfri med två rätter av varje typ. ( Nya trerättersmenyer i 1 klass from 30 september ).

Vi börjar med en vegetarisk rätt – Indisk gryta med vildris

Här har ni menyn:

1. Orientalisk glasnudelsallad
2. Indisk gryta med vildris
3. Fruktsallad

Detta är vad jag tyckte om rätterna när jag såg menyn:

Svårt att inse vad som serveras. Vad är indisk gryta? Lika lätt att inse som ”Svensk gryta”. Fruktsallad är OK men vad är variationen?

Och detta tyckte jag om menyn när jag fick testa den:

Orientalisk glasnudelsallad var en ganska ointressant "sallad" av glasnudlar och någon form av grönsak som var lite svår att identifiera. Smaken var lite svår att uttala sig om för jag tyckte inte den smakade något – men det var kanske meningen.

Indisk gryta med vildris var en gryta på någon form av bönor/ärtor ( kikärtor tror jag ) som i och för sig smakade bra men inte särskilt mycket. Ointressant är nog det bästa man kan säga om rätten. Är det detta som alla indier äter är det nog lite synd om dom.

Fruktsalladen förekommer på flera menyer och är alltid bra men kanske lite för ofta förekommande.

Betyget blir 2 gafflar av 5 möjliga.

En ointressant meny som inte smakade något och definitivt inte lockade mig att bli vegetarian

Kommentera

