Att gör det där "lilla extra"

Att gör det där "lilla extra"
( Arrangerad arkivbild )

Häromdagen var jag ute och åkte SJ Snabbtåg för att äta lite lunch men hann tyvärr inte boka mat i förväg.

Väl ombord satte jag ned min ryggsäck på min plats och begav mig till bistron för att hämta en bistrosmörgås och en eller två Cola Zero.

Då hörde jag ombordaren ropa bakom mig att det fanns en trerättersmeny över och frågade om jag vill ha den – vilket jag självfallet tackade ja tack till.

Medan maten värmdes noterade jag att ombordaren tog sig en sväng till bistron men fokuserade sedan på bilder som jag tagit med kameran tidigare på dagen.

Efter 20 minuter kom maten på bordet – Pannbiff med pepparsås och stekt potatis – en trevlig rätt men som kräver lingon för att bäst komma till sin rätt.

Noterade att det faktiskt fanns ett paket lingon på brickan så frågan gick till den trevliga ombordaren om den kom med brickan.

"Onej, men jag gick till bistron och hämtade lingon till dig för jag vet att många vill just ha lingon till denna rätt."

Detta var en gest som jag verkligen uppskattade – och noterade att vänligheten och kundservicen gällde inte bara mig utan alla andra i vagnen.

Så därför känns det helt rätt att uppmärksamma den trevliga ombordaren – som gjorde det där "lilla extra".

Ett svar to “Att gör det där "lilla extra"”

  1. Peter Says:

    Trevligt. SJ personal är mycket trevliga och duktiga.

Kommentera

