SJ återkommer om det "ofrankerade" brevet

Det "ofrankerade" brevet från SJ

Ni kommer säkert ihåg att jag fick mitt nya årskort i ett brev som hade skickats ofrankerat och därför öppnats och sänts tillbaka till SJ för frankering. ( Genväg blev senväg )

SJ noterade mitt blogginlägg ( eller motsvarande på Facebook ) och i ett trevligt mail till mig berättade man var som hade hänt.

Det var ett litet fel i rutinerna som man nu förhoppningsvis åtgärdat.

Brevet har troligen inte öppnats för det normala är att det går tillbaka till avsändaren ( som fanns på baksidan ) för frankering/betalning eller om det inte finns någon avsändare skickas till mottagaren som får betala lösen.

Men detta brev gick troligen oöppnat tillbaka till SJ för betalning och sedan iväg igen – med stämpel och med marginell försening.

Ingen stor sak egentligen – och det känns skönt att man fixat till rutinerna för snart skall man förhoppningsvis skicka ännu ett nytt årskort till mig.

Kommentera

