Trasig rulltrappa och hiss på Handenterminalen

Rulltrappan i Handenterminalen har varit ur funktion i två månader och nu skall den repareras först 2014.

Pensionärer och funktionshandikappade hänvisas till den vanliga trappan för inte heller hissen fungerar.

Men hur gör dom som inte orkar gå i trappor eller som inte kan – tex resenärer med barnvagn och handikappade i rullstol?

Handenterminalen – Ingenting för pensionärer och funktionshindrade

3 svar to “Trasig rulltrappa och hiss på Handenterminalen”

  1. Gurkodlaren Says:

    Grävande journalistik när den är som bäst.
    Jag föreslår ett uppsökande möte med ansvariga där de ställs mot väggen.
    Guldspaden har just plockats ur förrådet.

  2. Lena Edström Says:

    Kan bara bekräfta hur trist det är att se allting som är trasigt i Handenterminalen. Varför ser det ut så här och varför tar det så lång tid att laga? Under hösten har jag drabbats hårdare eftersom jag har genomgått två ögonoperationer och att se dåligt och gå nedför den långa trappan är inte roligt! Flera gånger har jag nästan blivit omkullknuffad av diverse otåliga individer. När hissen råkar vara i funktion är den dessutom nedpissad av andra otåliga individer. Kämpa på Årskort Guld! Själv lämnar jag Handen för gott!

  3. martinwelen Says:

    3 års konstant användande när jag gick i gymnasiet, och jag kan inte minnas att den stod stilla en enda dag. Kanske är samma rulltrappa för det är ju ändå över 15 år sen, så den kanske behöver bytas?

Kommentera

