Nytt årskort och stort tack till SJ Lounge i Stockholm

SJ Lounge i Stockholm ( Arkivbild )( Arkivbild )

I fredags köpte jag mitt sjätte årskort i SJ loungen på Stockholm C.

Denna gång var det lite extra krångligt så det tog lite extra tid men efter en snabb lunch på ett av SJs snabbtåg var det hela fixat.

Det var lika smidig hantering som när jag för nästan en månad sedan fick ett extrakort då jag blivit av med ( läs: tappat ) mitt ordinarie årskort.

Så nu är jag redo för ytterligare ett år med äventyr på spåren. Och nästa år kommer att bli mycket intressant – med bla nya aktörer på linjen Stockholm – Göteborg.

Så tusen tack för den fina hjälpen med årskorten.

15 svar to “Nytt årskort och stort tack till SJ Lounge i Stockholm”

  1. janrem Says:

    Är det inte dags för någon form av ”trohetsrabatt” på nytt årskort ???

  2. Jonas Says:

    Kul att du fortsätter resan!

    Och visst blir det ett spännande år med flera aktörer på spåren. Är inget stort fan av avregleringar, men i detta fall (järnvägen) så är det nog det enda rätta. För mycket troll har gått i SJ som bolag, där odugligheten i mycket når nya höjder var dag – så en rejäl konkurrens är nog det enda rätta. Detta hur än skakig denna resa kommer bli för oss resenärer (är också årskortsresenär).

    Jag är så förbannat trött på att vara tågälskare som är tvungen att ge mina pengar till ett bolag som spottar mig i ansiktet för var dag som går.

    • arskortguldsj Says:

      Ojsan, det var ord och inga visor.

      • Jonas Says:

        Kanske lite starkt – jag vet, men jag längtar faktiskt efter ett järnvägsbolag där det är lite raka ryggar, ansvar och ett jävla anamma. Jag älskar att åka tåg.

        Nu har vi bara två fega VDar (SJ och Trafikverket) som ”samtalar i glad ton dagligen”, när de egentligen kanske skulle se profersionellt på sitt uppdrag och ställa krav på varandra.

        Men det är väl som vanligt: Jästa, vita män i taskiga sittande kostymer som drömmer om att klockan ska slå 17.

  3. Peter Says:

    Härligt! Du fortsätter väl med bloggen nästa år?

  4. Peter Says:

    Härligt! Blir så glad av att du fortsätter blogga. Tack JEK!

  5. biggan Says:

    Vad blir det för aktörer Sthlm-Göteborg mer än SJ och Blå Tåget?

  6. Maria Says:

    Hade du köpt det om lördagen (23/11) och betalat med SJ Prio Mastercard hade du fått 43860 extra priopoäng (SJ kampanj/shoppinglördag som innebar att du fått 0,6 p/spenderad krona utöver de 81 000 poäng som inköpet av kortet genererade. (0,6 x 73 100)).

Kommentera

