Tågkockens hämnd

Förrätt med bett i smaken

Nja, så allvarligt var det inte men jag började tänka i dom banorna när jag åt min goda trerättersmeny idag.

Jag brukar ofta kommentera i testerna av tågrätterna att jag skulle vilja ha lite starkare smak. Inte så att maten är felkryddad – tvärtom – för den är helt korrekt kryddad för att passa medelresenärerna.

Men jag som gärna vill ha lite mera bett i kryddningen fick mitt lystmäte idag.

I förrätten musslor i chilidressing låg idag en stor bit röd glänsande chilifrukt och jag som trodde att den inte skulle vara så stark tog en tugga och – oj, vad den kändes.

Troligen hade en lite för stor bit följt med förrätten denna gång.

Så denna gång kunde jag i all fall inte klaga på att det inte var bett i kryddningen.

4 svar to “Tågkockens hämnd”

  1. UPA Says:

    Räckte det med t v å Cola Zero? 🙂

  2. UPA Says:

    Mjölk ombord??? Vilket tåg? Eller tömde Du bistron på kaffemjölk??? 😉

Kommentera

