Igår var jag i Norrköping flera gånger

  Ett snabbtåg passerar.
Ett snabbtåg passerar.

Sista gången hade det blivit mörkt och då passade jag på att lära mig "mörkerfotografera".

En Östgötapendel bordas.
En Östgötapendel bordas.

Trivs faktiskt väldigt bra i Norrköping och ordningen på stationen är numera nästan undantagslöst god och städat både vad det gäller besökare och själva lokalen.

Ännu en Östgötapendel.
Ännu en Östgötapendel.

Jag har ju en historik vad det gäller just Norrköping ( och Katrineholm ) och det är faktiskt med stor tillfredsställelse jag kan konstatera att samarbetet med Jernhusen kring dessa stationer verkligen har burit frukt.

Ibland dyker det upp lite vilsekomna besökare som just gått vilse både i lokalen och livet men i grunden är det numera mycket trivsamt på dessa stationer.

Sedan är det en annan sak att jag är väldigt förtjust i parken som ligger mellan stationen och Motala ström.

Men just denna dag höll jag mig på stationen och dess närmaste omgivningar.

10 svar to “Igår var jag i Norrköping flera gånger”

  1. Peter Says:

    Tack för att du hjälper oss resenärer att få säkra och rena stationer. Härligt att du bloggar 2014.

  2. Robert S Says:

    Du borde ”dokumentera” situationen på Varbergs station. Ibland är det fler ”klienter” än passagerare där.

  3. lorry Says:

    Tror din biljett hela tiden gällt på Öresundstågen för SJ lär nog inte stanna där.
    Göteborg- Halmstad -Helsingborg-Lund-Malmö. Kanske problematiken Öresunsdståg med utebliven mat under 3 timmar förhindrat återbesök…….

  4. lorry Says:

    Bästkusten har alltid bästa sommrarna oavsett…..

  5. Jonas Says:

    Vill också tacka (precis som Peter) för en ständig och alltid dagsaktuell blogg. Snygga kvällsbilder.

    ”Nyhetsbreven från SJ kommer och går, men ÅKGSJ består”

Kommentera

