Hur svårt kan det egentligen vara ?

UL trains to Stockholm undras OCH ordet OCH översattes inte till engelska

Denna skylt har en tacksam läsare av min blogg hittat idag på Arlanda Central dvs tågstationen på Arlanda.

Men det går inga UL-tåg mot Stockholm och överhuvudtaget inga UL-tåg alls på Arlanda C då UL kör sina tåg från Uppsala och norrut/västerut.

SL kör dock pendeltåg åt UL norrut mellan Arlanda C och Uppsala men mot Stockholm går det bara SL-tåg och fjärrtåg.

Sedan är knappast ordet "och" ett typiskt engelskt ord där jag i stället rekommenderar ordet "and" som finns ovanför.

Så visserligen är skylten fin men – Hur svårt kan det egentligen vara ?

7 svar to “Hur svårt kan det egentligen vara ?”

  1. Olle Says:

    Galet…, jag är så trött på den bristande informationen om det avreglerade järnvägssystemet vi lever med. Det går att hitta brister, ofullständigheter eller fel i minst hälften av järnvägsinformation numera.
    Dessutom: hur ofta kör Veoliatåg och Tågkompaniet förbi Arlanda… Annars bör väl alla företag som erbjuder tågresor vara med på listan. Anar vi konsekvent mobbning av BlåTåget

  2. Jens Backeman (@JBackeman) Says:

    Dessutom är det en tv-skärm som visar informationen växelvis på svenska/engelska samt en reklamslide tror jag. Jag fick vänta på tre visningar innan jag hunnit läsa och förstå texten (även om det inte var några nyheter för mig). Tanken är god men genomförandet rätt dåligt.

  3. nsslan Says:

    Det låter dessutom som om att det bara är SJAB som kör till andra städer. SL och UL går bara till Stockholm. Tågkompaniet och Veolia transport står bara med som utfyllnad.
    Intressant att Veolia transport fick med hela namnet men inte SJAB.

  4. Palm Says:

    På universitetet fick jag lära mig att desinformation också är information.
    Men onekligen är det förfärligt att det verkar så väldigt svårt att ge resenärer information om vilken trafik som finns på en enda station.

  5. Axel Says:

    Jag, som flyttade från Uppland 1971 har inte så bra koll. Frågar därför: kör inte Arlanda Express från Arlanda?

  6. adam Says:

    Fast ul kör upptåget till Arlanda på lördagar och söndagar
    Upptåget 8407 Uppsala c 04:24 Arlanda 04:41

Kommentera

