Hjälp mig att göra SJs årskort ännu bättre

Skärmklipp
( Klicka på bilden för att se videon )

SJ har bett mig komma med idéer och synpunkter på hur deras årskort i allmänhet och kanske Årskort Guld i synnerhet kan bli ännu bättre.

Förmodligen har jag fått frågan då jag reser så mycket och hunnit samla på mig en hel del erfarenheter.

Men jag behöver även er hjälp för att göra listan så komplett och bra som möjligt.

Så har du synpunkter på hur SJs årskort kan bli ännu bättre eller på något som du tycker inte fungerar – så skriv gärna ned det som kommentar nedan.

Vill du maila mig direkt går det naturligtvis alldeles utmärkt på adressen arskortguld.sj@gmail.com.

Dina synpunkter kan naturligtvis vara anonyma men uppger du en korrekt e-postadress kan jag nå dig för eventuella kompletteringar.

Självfallet är du även välkommen med andra synpunkter på SJs tåg som jag kan återföra till SJ på ett eller annat sätt.

Jag behöver dina synpunkter senast fredagen den 17 januari så jag kan sammanställa listan till efterföljande vecka.

Så har du idéer, förslag och kommentarer så skriv ned dom så sätter jag ihop en lista och skickar till SJ.

21 svar to “Hjälp mig att göra SJs årskort ännu bättre”

  1. Johan Says:

    Sänk priset. Inför en garanti på varm sovkupe och varmt vatten. Bjud på mer överaskningar i form av mat och kultur.

  2. Niklas Says:

    Hoppas SJ tackar dig på något sätt för den fina reklam du ger företaget. Du är värd ett pris.

  3. Per Says:

    Hej JEK. Hälsa SJ att vi är många som säger nej till slopad första klass. Vi vill inte resa med andra klass i framtiden.

  4. Mikael Says:

    Mina krav för att köpa ett guldkort är: Jag vill att SJ lovar mig att jag kan sova varmt och att jag kan ta en varm dusch på morgonen och att en god varm frukost serveras. Skandal att jag ska behöva skriva det här. Skäms SJ!

  5. Olof Samuelsson Says:

    Begränsningen av datamängden på internet är ett skämt för de som jobbar ombord på tåget och är beroende av internet i sitt yrke.

    Tycker att de skjuter sig lite i foten på den här punkten då ett av deras starkaste reklam/sälj-argument är att just man kan jobba ombord på tåget och att man har tillgång till internet.

    Det är bra att alla har tillgång till internet, men det kan ibland bli lite meningslöst med den lilla datamängd de tillåter innan hastigheten reduceras.

  6. janrem Says:

    1 Möjlighet att köpa halvårs/kvartals-kort.
    2 Obegränsad datamängd i 1á klass.
    3 Möjlighet att välja specifik 3-rätters.

  7. Joel Says:

    En sak jag har tänkt mer på är att ta förturen till kundtjänsten i resebutiken ett steg längre. Gör som SAS och låt de som är företagets frekventa kunder få förtur till deras call center.

    • arskortguldsj Says:

      Om jag inte missförstår dig är det så redan idag – men bara under ”kontorstid”.

      Har man årskort mm kan man ringa särskilt nummer som ger förtur till SJ Kundtjänst.

      Men jag kanske missuppfattar dig . . . . ?

    • nsslan Says:

      Jag vet faktiskt inte. De få gånger jag har ringt till kundtjänst har jag fått frågan om jag har svart prio och då har jag helt enkelt tryckt på den siffran och kommit före i kön.
      Jag får återkomma.

  8. tobias Says:

    För drygt ett år sedan, så fanns det förslag på att det skulle gå att förbeställa sin 3-rätters när man reste första klass, så att man visste vad som serverades. Av någon anledning har det blivit helt tyst kring detta, både internt och externt. Du kan ju fråga varför det blev så.

Kommentera

