SJs julgåva som aldrig kom

img_6556

Strax före jul fick en del resenärer inklusive jag ett trevligt julkort från SJ med en lite julgåva som innehöll 13.000 SJ priopoäng.

Trevligt initiativ med tanke på alla försämringar som introducerats för bland annat årskortsresenärer den senaste tiden.

Men då är det lite tragiskt att det inte kommer några poäng som utlovat!

Jag har kollat med alla som fått detta julkort och ingen har fått några poäng!

Jag klarar mig med dom poäng jag har men det är lite tragiskt att man istället för att skapa goda kundrelationer som man tänkt sig med denna spontana gåva – gör motsatsen – skapar en känsla av att lura ett barn på julklapp som man lovat.

Så det är lite av en tom gåva – även om tanken i alla fall värmer – lite i alla fall.

Advertisements

3 svar to “SJs julgåva som aldrig kom”

  1. annlouise Says:

    Hej!

    Hittade din sida av en slump!

    Ser att du har massa info om priopoäng o sånt. Håller på o samla poäng just nu för att kommma upp till svart nivå, men det gr mkt trögt. Får 4 resor betalda per månad ca men gör minstvdet dubbla. Ca 350krs resor är det. Har ej råd med första klass. Även skaffat ,mastercard prio för att samla mer, o gör mkt andra inlöp där men tycker inte det ger mycket extra poäng.

    Har du några tips hur jag ska gå till väga för att samla mkt poäng så snabbt som möjligt?

    Vänlig hälsning
    annloise

  2. Peter Lindholm Says:

    annloise: Avrunda uppåt (ofta 500 kr) med ditt Mastercard när du handlar mat så är hela beloppet bonus och nivågrundande!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: