Jättestort gensvar men fortfarande tid för fler idéer och synpunkter

Inte så överraskande men ändå väldigt glädjande är att det kommit in så många jättebra synpunkter på hur SJs årskort kan bli ännu bättre.

Men det finns fortfarande tid fram till onsdagen den 15 januari att komma in med dina idéer hur vi tillsammans kan göra SJs årskort till en ännu bättre produkt.

Så har du inte hunnit skicka in dina kommentarer eller kommit på några nya så skriv ned dom nedan eller skicka in dom via e-post till arskortguld.sj@gmail.com.

Så välkommen med dina kreativa idéer – men skynda på så dom kommer med på listan.

Annonser

7 svar to “Jättestort gensvar men fortfarande tid för fler idéer och synpunkter”

  1. Johan Says:

    Kortet ska ge rabatter på resor i grannländerna. Kortet ska ge rabatter på kultur. Tex opera, museum, teater. Kortet ska ge rabatter på olika retauranger. Inför ett halvårskort. Ge presenter till kortets ägare anhöriga. Ge leksaker. Skapa ett möte med årskortsresenärerna varje halvår så att förbättringar kan ske. Gör en reklamkampanj för årskortet. Lyft fram JEK som en talesman för oss resenärer. Lycka till!

  2. tobias Says:

    Det pågår en undersökning ombord, där man som resenär får fylla i ett formulär med diverse frågor.

    Det har skett vid tidigare tillfällen också.

    Nytt denna gången var, att det frågades kring maten i första klass. En av frågorna var i stil med ”skulle du ha något emot att hämta din mat ( 3-rätters) i bistron i stället för att bli serverad vid din plats?”

    Ryktet går, om att besparingarna som ska läggas på en miljard, bland annat går ut över bemanningen i första klass. Dvs ingen personal där.

    Vad tycker du om att hämta din mat i bistron i stället för att bli serverad vid plats?

    • arskortguldsj Says:

      Oja, jag har sett denna enkät och också besvarat den.

      Självfallet tittar SJ över all form av bemanning och bemanningen i 1 klass borde inte vara något undantag.

      Vad som mer bekymrar mig är att man sakta men säkert monterar ned 1 klass dvs man tar bort allt mer som skiljer 1 och 2 klass från varandra.

      Kanske finns det en affärslogik bakom detta och jag kan inte bedöma det utan kan bara konstatera att det sker.

      Att sluta med serveringen i 1 klass skulle kunna vara ett led i detta men jag vet i alla fall att många skulle sakna denna möjlighet.

      Sedan finns det en hel del resenärer som väljer 1 klass med mat för att dom har svårigheter att röra sig i tåget och både SJ 2000 och SJ 3000 kan kränga rejält på vissa sträckor.

  3. Per Says:

    Gör Årskort Jan Erik till tågombudsman. Vi som åker tåg behöver någon att vända oss till.

  4. Filip Says:

    Jag vill kunna köpa mat i SJ Lounge! Räksmörgås skulle jag äta varje vecka där.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: