En lördagskväll i timmerkojan . . nej Norrköping

I går lördag var jag nere i Norrköping för att möta min son som var på väg upp till Stockholm i ett ärende.

Det är fördelen med att ha årskort att man lätt kan göra sådana här spontana tågresor och få en stund på tu man hand med sin son som dessutom reste på priopoäng som jag samlat ihop.

Medan jag väntade på hans norrgående tåg hade jag drygt 45 minuter på mig i ett snöigt Norrköping och istället för att sitta inne i den numera välstädade väntsalen passade jag att filma lite runt och fånga stämningen.

Lördag kväll är ingen stor resdag men det det finns en och annan som trots allt skall resa med tåg denna dag och det råder den sköna avspända stämningen som alltid råder på lördagarna – min absoluta favoritresedag.

Så det blev lite bilder där jag försökte fånga stämningen på en av Sveriges mindre men ändå betydelsefulla järnvägsstationer.

2 svar to “En lördagskväll i timmerkojan . . nej Norrköping”

  1. Mikael Says:

    Mycket fin och trevlig film. Du lyckas alltid fånga känslan kring stationen. Alltid ett mycket vackert foto. Vilket band spelar musiken?Tack.

Kommentera

