Skall tusen vara fotograf i Göteborg

Näst intill julstämning på Drottningtorget

Efter att förlustat mig med mediafolk och politiker av alla kulörer kvällen innan var det dags att ta tåget hem till Stockholm.

Kom 25 min för tidigt till stationen så jag passade på att fånga morgonstämningen men i ivern glömde jag att knäppa jackan, ta på mig den stickade mössan och vantarna.

Så när jag var klar var jag fullständigt genomfrusen av den kalla, fuktiga isande vinden.

Skall tusen vara fotograf i Göteborg på vintern. Tacka vet jag sommaren och Liseberg.

Morgonrusning på Drottningtorget
Morgonrusning på Drottningtorget

I alla fall några som inte klädde sig i mörka kläder
I alla fall några som inte klädde sig i mörka kläder

Mot Marklandsgatan Mot Marklandsgatan

Vad jag längtar till våren och tulpaner Bamse diskuterar

 Vad jag längtar till våren och tulpaner Vad jag längtar till våren och tulpaner

Jag tycker gamla posten blivit riktigt snygg nu Jag tycker gamla posten blivit riktigt snygg nu

Godisgubbar på stänger Godisgubbar på stänger

Centralstationsskylt på rätt sida denna gång Centralstationsskylt på rätt sida denna gång

Varför inte en semla i stället för tågets Delicatokakor? Varför inte en semla i stället för tågets Delicatokakor?

 Här skulle jag vilja jobba . men nu behöver jag inte jobba . men om . . . Här skulle jag vilja jobba . men nu behöver jag inte jobba . men om . . .

Snabbfika i espressfart. Snabbfika i espressfart.

Äntligen får man komma in i tåget - och värmen. Äntligen får man komma in i tåget – och värmen.

Men det blev en del kul bilder i alla fall – före tågfrukosten.

Kommentera

