Nu tror sig SJs IT-avdelning se ljuset i tunneln

Nu tror sig SJs IT-avdelning se ljuset i tunneln

Sedan i november förra året när SJ gjorde en större uppdatering har det i princip inte varit omöjligt för mig att boka via SJs hemsida från datorn eller mobilen.

Vad som händer är att jag får sk SOA-fel som gör att det inte går att slutföra bokningen till betalning.

Med hjälp av lite extra handgrepp och ännu fler kryptiska felmeddelanden brukar det ibland att till slut få igenom en bokning.

SJs IT-avdelning jobbar med problemet och man håller mig löpande om hur det går.

Och idag fick jag meddelande om att man är på väg att se ljuset i IT-tunneln.

Så kanske snart går det att boka tågresor – även för mig.

Men vi nu inne på tredje månaden så det börjar bli lite jobbigt att inte kunna boka resor utan avsevärda problem.

Annonser

6 svar to “Nu tror sig SJs IT-avdelning se ljuset i tunneln”

  1. TBFH Karin Says:

    …och varför i hela fridens namn skulle kollegor inne på IT hålla dig löpande informerad om sitt arbete? Du begriper väl att ett sådant ”löfte” är standardsvar till alla tåghaverister som stör i arbetet.

    ”ja, tack för att du nu hört av dig för elfte gången idag: kan vi få din mejladress så håller vi dig löpande informerad om vårt arbete.”

    Det är nästan så att vi ombordare tror att du har börjat att känna dig speciell och lite förmer än övriga tågresenärer. Att du tillför något.

    Tragiskt.

  2. Ken Says:

    TBFH Karin har uppenbarligen valt fel yrke. TBFH Karin har fel attityd för ett sådant yrke.
    Årskort Guld är en fantastisk tillgång för SJ eftersom han recenserar verksamheten på ett så bra sätt och att han åker så mycket. Det gör att SJ kan förbättra sig om något inte är bra.
    Det är viktigt att alla som jobbar i SJ har rätt attityd till sina kunder. Utan kunder kommer SJ att försvinna.

  3. TBFH Karin Says:

    snick-snack! passar det inte med SJ finns det faktiskt andra val! alla resande behandlas lika av mig. varken mer eller mindre. vi som får tåg att rulla ska se till att resande kommer från punkt a till punkt b.

    något jäkla vippande fram och tillbaka är och ska det inte vara fråga om. min numera pensionerade kollega sovvagnskonduktör S Klang hade ett förtänstfullt sätt att få resenärerna att komma ur säng. ett kraftigt ryck i kudden gjorde alltid mer resultat än ett godmorgon.

    vad hände? jo gnällspikar till resenärer klagade till hk med följd att kollegan blev tillsagd att inte längre väcka med ryck i kudde. den typen av ett smörande för kunder blev början till SJ undergång.

    det är vi ombord som är tillgången och därmed inte sagt att samtliga resande är en belastning även om det emellanåt kan kännas så. vi ombordare gör så att ken och andra kommer fram. visa tacksamhet.

  4. TBFH Karin Says:

    också vill jag tillägga att också jag tycker att Årskort Guld är en bra tillgång. men ibland efter en tuff vecka på spår och nu i överligg i helsingborg är det ett tetra vin som glädjer då säger man ifrån.

  5. glajgla Says:

    Hallsberg?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: