TEST: Asiatisk nudelsallad med lax

Asiatisk nudelsallad med lax

SJ testar sedan en tid ett antal spännande rätter från leverantören Picknick och breddar på detta sätt bistromaten rejält.

Numera är det inte bara köttbullar, pannkakor och pizza utan maten är minst lika spännande som på en Stockholms mest restaurangtäta gator.

Jag valde mellan att testa kycklingspett och asiatisk nudelsallad med lax och denna gång blev det laxen.

Förutom nudelsalladen innehöll rätten morötter och ingefära och en kall bit kokt lax.

Därtill serverades ett brödkäx smaksatt med ost och svartpeppar!!!

Nu saknar jag referenser för att bedöma rätten men den var helt klart spännande , lite ovanlig och god.

Dessutom hade den smak och sting vilket jag verkligen uppskattar.

Jag har lite svårt att betygsätta en sådan hör lite avvikande rätt men jag tyckte den var kul och testar den gärna snart igen. Men först skall jag smaka på kycklingspetten.

Men SJ skall verkligen ha beröm och erkännande för att man vågar testa mat som ligger utanför normalspåret.

Ett svar to “TEST: Asiatisk nudelsallad med lax”

  1. TBFH Karin Says:

    Det har ryktats under längre tid om s.k. etniska menyer. Fläskkött är givetvis nonono i alla lägen. En halalslaktad får-i-kål rätt har under testmåltider fått mycket bra omdöme av samtliga urvalspersoner.

    Annars blir det såklart spännande att se om kommande försök med ombordlagade Max Hamburgare slår väl ut. Det ser vi i kvartal två.

Kommentera

