Imorgon tar jag tåget till Stötenhotellet

Fick förfrågan från sonen om jag kunde hänga med som bonuspappa till barnbarnen som skulle till Stötenhotellet nu under skollovsveckan.

Dom kör bil från annat håll i landet men jag tänkte ta mig dit med tåg även om jag vet att det numera inte går tåg hela vägen.

Upptäckte till min stora glädje att SJ kör ett tåg/busskoncept med anslutning till tåget i Mora där bussen utgår från järnvägsstationen och inte busstationen vilket är behändigt om man har mycket bagage.

Dessutom väntar bussen på tåget vilket kan vara bra imorgon då det bara går en buss . . . .

Undrar jag om några har erfarenheter av denna förbindelse som lär har startat redan förra året?

Självfallet kommer jag att återrapportera men det är aldrig fel att vara lite förberedd och informerad.

Pragmatisk tågresenär som tog bussen Östersund – Gällivare när Inlandsbanan sov vintersömn )

REF: Skidåkarna upptäcker SJs direkttåg till fjällvärlden

Ett svar to “Imorgon tar jag tåget till Stötenhotellet”

  1. Per Says:

    Vilken glidare du e 😉

Kommentera

