Efter 4 månader fungerar fortfarande inte bokningen med mitt SJ Årskort Guld

Skärmklipp

Jag har flera gånger tidigare berättat att jag inte kan boka biljetter via SJs hemsida vare sig från dator eller mobil.

Vad som händer är att jag får sk SOA-fel som blockerar bokningen.

För att komma vidare måste jag avbryta och göra nytt försök som sedan blockeras av SOA-fel igen.

Efter att gjort ett antal försök brukar det vara möjligt att få igenom en bokning.

Men bortsett ifrån att det tar tid att göra flera bokningar för att till slut få igenom en så riskerar man att när man till slut får igenom den att man glömt något tillval, platsbokning eller annat så man i alla fall få göra ännu en ny bokning – igen.

SJ har varit i kontakt med mig för att berätta att man jobbar på problemet och att man tror att man har en lösning.

Men nu har det gått en tredjedel av giltighetstiden för mitt årskort för 89.100:- utan att kunna boka biljetter.

Visserligen kan jag resa utan biljetter men utan bokning blir det ingen mat eller garanterad plats.

Jag har full respekt för att det kan vara knepigt att lösa programvaruproblem men sälja ett årskort för 89.100:- som man inte kan boka biljetter på – i alla fall inte utan avsevärd handpåläggning är märkligt.

Kanske det är dags att återgå till min tidigare sysselsättning inom IT och hjälpa SJ att lösa detta IT-problem?

Men SJ – Varför kan inte en frekvent resenär med SJ Årskort Guld kunna boka biljetter hos SJ?

2 svar to “Efter 4 månader fungerar fortfarande inte bokningen med mitt SJ Årskort Guld”

  1. gjaglgla Says:

    Ger inte årskortet gratis mat i restaurangvagnen, även om du åker obokat? Kan du inte bara gå dit och visa upp kortet?

Kommentera

