Performancegrupp uppträder i Katrineholm

Var idag i Katrineholm och spetsvände för att äta lunch efter en lång promenad i skogen under förmiddagen.

Medan jag fördrev väntetiden på mitt tåg tillbaka till Stockholm såg jag en grupp ungdomar ( faktiskt bara flickor ) komma gående med vita lådor.

Jag började fota men efter en stund insåg jag att det skulle bli en liten föreställning som skulle filmas av gruppen själv.

Det var en grupp elever från en skola i närheten som hade en Performance-klass som skulle presentera ett arbete.

Jag filmade det hela och av dom två små "föreställningar" eller event som presenterades ser ni här en av dom.

Va det handlade om framgår av själva föreställningen men temat för denna och det andra eventet var "Livet och Döden" vilket kanske inte är så väldans uppmuntrande.

Men lite roligt är att bara man har med sig en kamera – så händer det alltid något som man filma.

Ett svar to “Performancegrupp uppträder i Katrineholm”

  1. Leif Says:

    Duktiga och modiga tjejer. Bra att dem talar om det här ämnet.

Kommentera

