Trasig hiss drabbar resenärer med funktionshinder

Uppåtgående rulltrappan avstängd för reparation och enda hissen är avstängd.

Och skall man gå trappan med rullator pga av funktionshandikapp blir det väldigt, väldigt knepigt.

Men SL – skall det verkligen vara så?

Annonser

3 svar to “Trasig hiss drabbar resenärer med funktionshinder”

  1. janrem Says:

    Var ung och arbeta
    för annars skall du veta
    om något i vårt samhälle sönder är
    får du klara dig helt själv som pensionär

  2. jgkjakjgal Says:

    Gäller SJ:s restidsgaranti om det tar så lång tid för en rullstolsresenär att ta sig upp på/ner från perrongen att denne missar pendeltåget eller anslutande buss?

    • arskortguldsj Says:

      Bra fråga och extra intressant då det oftast är Trafikverket eller Jernhusen som ansvarar för hissar/rulltrappor.

      Har faktiskt varit med om att en rullstolsresenär om missade tåget pga av sent perrongbyte på Stockholm C ( från 10 till 18 ).

      Resenären hann inte med tåget då alla hissfärderna tog för lång tid. Dessutom fastnade rullstolen i en av hissarna.

      Nu vet jag inte vad som hände ersättningsmässigt men jag gissar att trafikoperatören tar sitt ansvar om man inte kan komma i tid till tåget åga av strul med hiss/rulltrappor.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: