"Det är kul att åka tåg och träffa människor" och "Kaffemysteriet"

"Det är kul att åka tåg och träffa människor" och "Kaffemysteriet"

Åkte idag tåg 436 från Katrineholm till Flemingsberg och noterade att i vagn 1 var det en resenär och i vagn 2 lika många dvs en äldre man som sov i kupén.

Inte många att prata med – i alla fall i första klass.

Men jag hade i alla fall tid att i lugn och ro fundera över varför kaffet var slut i termosen – i en 1 klassvagn med bara en resenär.

Kanske hade vagnen varit full med kaffetörstiga syföreningstanter från Skövde som varit på konferens i Göteborg?

Eller kanske kaffet var kvar från den tidigare resan ned till Göteborg?

Nu var det inte särskilt synd om mig för på resan ned till Katrineholm var det fullt.

Och jag träffade dessutom på en av mina bloggläsare som kände igen mig och vågade komma fram och presentera sig – sånt värmer skall ni veta.

Kommentera

