Märklig konst i välkänd järnvägsstad

Vad det är för märkligt konstverk jag sprang på ?

Idag var i en av mina favoritstäder och upptäckte detta lite märkliga konstverk.

Detta ger naturligtvis en god anledning att ställa två frågor:

– I vilken stad befann jag mig?
– Vad är det för märkligt konstverk?

Svaret på den första frågan vet jag naturligtvis svaret på – skam vore annars – men vad det är för märkligt konstverk jag sprang på – det har jag ingen susning om.

Men det finns säkert flera av mina läsare som vet.

2 svar to “Märklig konst i välkänd järnvägsstad”

  1. Anette Says:

    Konstverket heter ”Eget hem” och är gjort av Ernst Billgren

Kommentera

