Ingen förtur hos SJ biljettförsäljning för SJ Årskort

IMG_2707-001

Tidigare har innehavare av SJ Årskort haft prioritet i kösystemet hos SJ Biljettförsäljning men i morse noterade jag att den prioritet hade försvunnit.

Nu gäller den bara för resenärer med SJ Prio på svart nivå vilket utestänger en hel del årskortsresenärer.

Jag har visserligen SJ Prio på svart nivå i och med att jag har Årskort Guld men det innebär att jag även måste ha med mig SJ Priokortet.

Lite märkligt är att  SJ inte informerar att man tagit bort prioriteringen för årskortsresenärer – men kanske fokuserar man på att berätta om förbättringar och nyheter än försämringar.

Nu kan man – om man inte har problem som jag – boka via internet men ibland kan det vara behändigt att boka hos SJ biljettförsäljning.

8 svar to “Ingen förtur hos SJ biljettförsäljning för SJ Årskort”

  1. Andreas Says:

    Det är något som är fel tror jag. Jag drog nämligen mitt svarta priokort i Stockholm förra veckan och fick samma meddelande! Hade dock inte tid att vänta på kön, så det fick bli en annan gång.

    Tack för pratstunden förresten.
    /Han som hade åkt från Åre ihop med sambon och var på väg till Karlstad 🙂

  2. Veronica Eriksson, SJ AB Says:

    Hej! Vi har infört ett nytt kösystem och detta är ett fel som kommer att rättas så snart det bara är möjligt. Självklart ska även ni som innehar Årskort ha förtur. Vi beklagar verkligen detta.
    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

    • arskortguldsj Says:

      Toppen!

      Två tips i all vänlighet:

      1. Fixa gärna så att prioriteten även gäller sista giltighetsmånaden för årskortet.

      2. När biljettförsäljningen är stängd föreslår jag att texten på vilka köplatser som just betjänas tas bort så man inte tror att biljettförsäljningen är öppen.

      Man kan tex byta ut köbilden mot SJ-reklam som rullar. Under förutsättning Jernhusen tillåter reklam ute i vänthallen förståss vilken inte är helt givet.

  3. Robert S Says:

    Hur menar du med att det skulle finnas årskortsinnehavare som inte har svart priostatus? Det billigaste årskortet kostar 43 300 kr och det överstiger med råge ”kvalgränsen” för svart nivå i priosystemet.

Kommentera

