Klotter åter på Södertälje Syd och Årskort Guld SJ får ett dilemma

Klotter åter på Södertälje Syd och Årskort Guld SJ får ett dilemma 

Jag har förra året rapporterat om det omfattande klottret på glasstaketen på Södertälje Syd som du åter har kommit tillbaka igen.

Jag skall erkänna att jag känner mig kluven till just detta klotter för jag tycker att det trots allt är snyggt och ser det snyggt ut när solen lyser på glasstaketet.

Dessutom finns klottret på norra delen av plattformen där enbart resenärer från multade SJ 2000 tåg 

Med klotter är klotter och det tråkiga är att klottret inspirerar andra inte lika artistiska klottrare som sedan fortsätter och då övergår snyggt klotter till ren nedskräpning.

Det var i grunden det som skedde förra året och efter en lite komplikationer med upphandling av sanering togs klottret bort.

Men nu har det kommit tillbaka och just det som finns där tycker jag trots allt – är riktigt snyggt.

2 svar to “Klotter åter på Södertälje Syd och Årskort Guld SJ får ett dilemma”

  1. Andreas Says:

    Inte alla gubbar som har den inställningen till klotter. Inte för jag är för klotter men all heder till dig som inte ser så negativt på allt 🙂

    • arskortguldsj Says:

      Jag är helt kluven inför detta.

      Klotter är klotter och därför skadegörelse trots att det är snyggt gjort.

      En vacker inristad bild i glaset på insidan av en hiss kan vara snygg men är trots allt åverkan.

      Men allt i livet är inte enkelt och detta är ett bra exempel på detta.

Kommentera

