Test av ny bistromat: Fläskfilé med ris och svampsallad

Test av ny bistromat: Fläskfilé med ris och svampsallad

Der har i dagarna kommit lite nya rätter i bistron som jag har testat tillsammans med en gästtestare – min särbo som åkte med mig idag.

Först ut är Fläskfilé med ris och svampsallad som består av fina tunna skivor av fläskfilé, någon form av vildris, soltorkade tomater och skivad ost.

Maten och då främst riset har lite speciell kryddning som är lite svår i alla fall för oss att identifiera.

Jag tyckte att maten smakade bra ehuru med lite ovanlig och spännande smak.

Kul rätt som i alla fall jag gillade med ingen direkt höjdare.

Betyget av mig blir 3 gafflar av 5 möjliga men det är en stark 3:a som ligger nära en 4:a.

Betyget från särbon blev 0 gafflar då hon inte tyckte om maten utan lämnade den helt efter att provsmakat den.

Nu har vi alla olika smak men kanske är det så att rätten är lite för originell till smak och utformning med för snäv målgrupp och inte passar resenärer som som vill uppleva mat med mer igenkännande smak.

VIKTIGT: Rätten måste värmas i mikron så att den blir ljummen – annars smakar den ingenting och bara kallt.

Ett svar to “Test av ny bistromat: Fläskfilé med ris och svampsallad”

  1. tobias Says:

    Svampsalladen är vidrig. Smakar obehagligt. Fläskfilén var OK kryddad och tillagad.

Kommentera

