Test av ny bistromat: Rökt kalkonbröst med kvarngrynsallad

Rökt kalkonbröst med kvarngrynsallad

Vi fortsätter testerna av två nya rätter i bistron på SJ Snabbtåg med Rökt kalkonbröst med kvarngrynsallad ( Tidigare test Test av ny bistromat: Fläskfilé med ris och svampsallad ).

Rätten innehåller rikligt med tunna skivor av kalkonbröst på en bädd av kvarngryn kryddad med lite odefinierbara kryddor tillsammans med bitar av gratinerad7ugnsstekt paprika och saltgurka samt rikligt med gröna oliver.

Kalkonen smakade alldeles utmärkt och röksmaken gör att den annars lite smaklösa kalkonen fick lite extra smak som den behöver.

Kvarngrynsalladen gillade jag inte alls och smakade bara tråkigt.

Helhetsintrycket blev att det inte var någon riktigt kul rätt och jag tror inte jag kommer att välja den igen om det finns alternativ.

Betyget blir en svag 3:a av 5 möjliga gafflar främst för den goda kryddningen av kalkonen som jag gärna skulle vilja ha på en baguette i bistron.

Betyget från särbon blev även denna gång 0 gafflar då hon inte heller tyckte om denna rätt utan lämnade den helt efter att provsmakat den.

Lite orolig är jag för att inte bara hon utan fler resenärer tycker att maten är mer märklig än god.

VIKTIGT: Rätten måste värmas i mikron så att den blir ljummen – annars smakar den ingenting och bara kallt.

3 svar to “Test av ny bistromat: Rökt kalkonbröst med kvarngrynsallad”

  1. Örjan Almén Says:

    Tyvärr ser den riktigt tråkig ut. Kvarngryn (nyhet för mig) ser helt ok ut, men att till det bara lägga på ett antal skivor smörgåsmat känns inte värt pengarna. Ser också ut att sakna nån form av sås?

  2. Olof Antonsson Says:

    Jag tror att den här rätten gör sig mycket väl för alla de som testar någon form av stenålders- eller paleo-diet.

Kommentera

