Godståg med flygfotogen passerar Uppsala C

Reste igår till Uppsala C för att testa min nya videokamera Canon EOS Legria G10 och passade på att fotografera ett godståg från Green Cargo med flygfotogen förmodligen på väg till bränsledepån vid Arlanda.

Notera gärna spegelbilden av tåget när det passerar förbi gamla Uppsala station.

4 svar to “Godståg med flygfotogen passerar Uppsala C”

  1. Martin Says:

    Nu blev det väl ändå inte riktigt rätt…

    Tåget är på väg mot Gävle och är alltså ett tomtåg. Brista där tåget lämnar bränslet ligger inte vid Arlanda egentligen, utan det ligger ju längs med den Oskustbanan. Sedan går det en ”pipeline” därifrån till själva bränsledepån på Arlanda. Nu åker väl du över Arlandabanan för det mesta gissar jag, men åker man den andra vägen så syns ”urtankningsplatsen” från tåget (vänster sida från Stockholm/höger från Uppsala).

    • arskortguldsj Says:

      Vilken tur att jag bara skrev ”förmodligen”.

      Tror mig sett urlastningsstationen även när jag åker via Arlanda men jag kan ha misstagit mig.

      Tusen tack för beriktigandet. 🙂

      • Martin Says:

        Du tänker kanske på Arlanda Express depå? Den ligger söder om Arlanda längs Arlandabanan. Brista ligger strax söder om Märsta på OKB och det ligger även ett kraftvärmeverk i närheten.

      • arskortguldsj Says:

        Ja, jag blandar nog ihop AEX depå och Bristaterminalen.

        Bra att någon håller koll på mig. 🙂

Kommentera

