Bara en helt vanlig dag med tågkameran

Den här extremt finklädda unge mannen höll mig sällskap både på bussen och pendeln. Han skulle till Uppsala för att äta torsdagslunch vilken är gratis om man kommer klädd i frack.
Den här extremt finklädda unge mannen höll mig sällskap både på bussen och pendeln. Han skulle till Uppsala för att äta torsdagslunch vilken är gratis om man kommer klädd i frack.

Efter att jobbat på förmiddagen tog jag mig en kort tur till Katrineholm för att äta lunch och ta lite bilder.

Upplevde en internationell matmarknad i Katrineholm och det blev en del härliga bilder både från den och Stockholm C.

Så det är bara att kolla in och njuta.

 Passade även på att fota den sk ringen på Centralen som med hänsyn till påsken fortfarande var blomstersmyckad. Fin bild va?
Passade även på att fota den sk ringen på Centralen som med hänsyn till påsken fortfarande var blomstersmyckad. Fin bild va?

 

Även på Vasagatan var det det rena blomsterdjungeln då kommunen har planterat rejäla perenner i mittremsan.
Även på Vasagatan var det det rena blomsterdjungeln då kommunen har planterat rejäla perenner i mittremsan.

Ljuset vid lunchtid på perrongen till spår 10 har alltid fascinerat mig och idag var det en trevlig man i min egen ålder som råkade ut för min kamera.
Ljuset vid lunchtid på perrongen till spår 10 har alltid fascinerat mig och idag var det en trevlig man i min egen ålder som råkade ut för min kamera.

 

Här skall den nya fina järnvägsrestaurangen ligga där man kan dinera fint och säkerligen dyrt. Och kostymfolket har redan samlats utanför.
Här skall den nya fina järnvägsrestaurangen ligga där man kan dinera fint och säkerligen dyrt. Och kostymfolket har redan samlats utanför.

Vill man inte äta fint så finns det trots allt Café Bärs med riktiga grabbar utan kostym.
Vill man inte äta fint så finns det trots allt Café Bärs med riktiga grabbar utan kostym.

 

 Internationell matmarknad i Katrineholm. "This cheese, my lady will send you two steps from heaven!"
Internationell matmarknad i Katrineholm. "This cheese, my lady will send you two steps from heaven!"

 Men vi måste trots allt ha en riktig järnvägsbild så det får bli mitt pendeltåg som just kommer in på Årstaberg dit jag åkte med tåget innan för att fota tåg - men det kom inga tåg så det blev bara mitt eget tåg.
Missade körsbärsblomningen i Kungsträdgården men även Katrineholm har sina blommande körsbärsträd – och inte så mycket folk som trängs.

Men vi måste trots allt ha en riktig järnvägsbild så det får bli mitt pendeltåg som just kommer in på Årstaberg dit jag åkte med tåget innan för att fota tåg - men det kom inga tåg så det blev bara mitt eget tåg.  
Men vi måste trots allt ha en riktig järnvägsbild så det får bli mitt pendeltåg som just kommer in på Årstaberg dit jag åkte med tåget innan för att fota tåg – men det kom inga tåg så det blev bara mitt eget tåg.

Ett svar to “Bara en helt vanlig dag med tågkameran”

  1. tobias Says:

    Apropå mat…ny meny i 1:a klass snart…..

    Meny 1
    Kallrökt lax med pepparotsfärskost
    Biff à la Lindström med persiljesmör och råstekt potatis
    Citron- och hallonmousse

    Meny 2
    Tomat- och mozzarellasallad med pesto
    Örtmarinerad kycklinginnerfilé med BBQ-sås och klyftpotatis
    Passionsfruktscheesecake

    Meny 3
    Antipasto med Milano salami, Kalamataoliver, ost och soltorkad tomat
    Laxwallenbergare provencale med vitvinssås och potatispuré
    Choklad profiteroles

    Meny 4
    Gubbröra
    Lammfärsbiff med rosmarinsky och klyftpotatis
    Jordgubbsmoussekaka

    Meny 5
    Tomat- och mangosallad med lufttorkad skinka
    Kycklingballotine med Grana Padanosås och Panzerotti
    Mini toscakaka

    Meny 6
    Kycklingsallad med Blue cheese-dressing
    Stekt torsk med rödvins- och balsamicoskysås och potatispuré
    Kladdkaka

    Meny 1 veg
    Kokos- och kikärtssallad
    Aloo Gobi med basmatiris
    Fruktsallad

    Meny 2 veg
    Mango- och tomatsallad
    Lins- och svamppytt med potatisklyftor och morotspuré
    Fruktsallad

    Meny 1 Gluten-/laktosfri
    Rökt lax med fransk potatissallad
    Örtmarinerad kycklinginnerfilé med BBQ-sås och klyftpotatis
    Fruktsallad

    Meny 2 Gluten-/laktosfri
    Tomat- och mangosallad med lufttorkad skinka
    Stekt torsk med vitvinssås och kokt potatis
    Fruktsallad

Kommentera

