Test ny bistromat: Krämig pasta med varmrökt lax

Test ny bistromat: Krämig pasta med varmrökt lax

Häromdagen upptäckte jag ett verkligt fynd i bistron på SJs Snabbtåg nämligen Krämig pasta med varmrökt lax.

Normalt är jag inte så speciellt förtjust i sallader med pasta eller pasta överhuvudtaget.  Men denna pastasallad med varmrökt lax är supergod och det är den krämiga såsen som gör susen.

Förutom lax och pasta ingår det en minisallad med färsk spenat och stora gröna kapris.

Såsen verkar vara baserad på grovmalen senap är väldigt god och lagom kryddad för att lyfta den annars lite tråkiga pastan.

Jag och flera andra årskortsresenärer har testat rätten och tycker alla att den är god och den har redan blivit min favorit.

Jag ger Krämig pasta med varmrökt lax. betyget 4 gafflar av 5 möjliga och rekommenderar den verkligen till hungriga tågresenärer.

Dessutom tillkommer det ännu fler nya rätter så det kommer att bli en spännande matsommar på SJs tåg.

Kommentera

