Grabbarna som gör skillnad

[image]

Mitt tidigare inlägg ( Spårbyte i Katrineholm med förhinder ) andades lite pessimism så jag kompletterar med denna bild från Stockholm C i morse.

Den föreställer ett gäng grabbar som gick omkring och väckte alla hemlösa som sov på stationen för att kalla dom till frukost med kaffe, smörgås och bulle.

Tragiskt att det skall behöva vara så.

Men jag ville i alla fall hedra grabbarna ( som tillät fotografering ) genom att publicera en bild på dom på min blogg.

Grymt imponerad över vad vissa gör – åt andra.

3 svar to “Grabbarna som gör skillnad”

  1. Jonas Says:

    Hjältar.

  2. Robert Says:

    Det har hänt att jag har gett bort min tågmacka, till någon vid stationen där, när jag har tågbyten vid Stockholms C. Egentligen så frågade de efter pengar till mat, men känns säkrare att ge mat (man vet ju inte var kontanterna hamnar annars, trafficking, drogmissbruk osv).

    Har tyvärr endast med en macka. Och att köpa påfyllning vid centralen är lite väl dyrt. Verkligen det till dessa som kom med betydligt mer mat.

Kommentera

