LSG Sky Chefs ut och TLS Train Logistics in på SJs tåg

Train Logistics Sweden AB ny logistikpartner för mat och dryck på SJs tåg

SJ kommer att den 1 januari 2015 att byta logistikpartner för mat och dryck på på tågen.

Nuvarande LSG Skychefs kommer att ersättas med TLS, Train Logistics Sweden AB som redan idag levererar bla tidningar till tågen.

SJ vill vässa logistiken och pressa kostnaden men resenärerna har förhoppningar om en bättre precision i leveranserna som haltat rejält den senaste tiden med många uteblivna eller felaktig måltider.

Många resenärer med snabbtåg till/från Malmö har säkert förhoppning om att tågen inte skall vara tomma på mat halvvägs längs linjen.

Matlogistiken på tågen kan bara blir bättre för den har inte fungerat särskilt bra med många reklamationer som följd.

Tack Tobias för tipset.

Annonser

9 svar to “LSG Sky Chefs ut och TLS Train Logistics in på SJs tåg”

  1. Petter Ulander Says:

    Vi årkortresenärer från Sundsvall har sedan tågen börjat gå till /från Umeå varit utan 3 rättersalternativet på alla avgångar som startar i Umeå. Hoppas de fixat detta nu när förutsättningarna var kända när man upphandlade tjänsten. För att få det att funka krävs matleveranser även i Umeå.

  2. tobias Says:

    Av någon anledning fungerar det inte att skicka 3-rätters med norrgående tåg – som nästa dag vänder mot Stockholm. Varför förstår jag inte – då det finns kylanläggning ombord. Trots byte av partner – så kommer väl LSG även i fortsättningen att leverera maten förutom bistrosortimentet som kommer från www. eatfoodfactory.se

  3. tobias Says:

    TLS är väl ett renordlat logistikföretag dvs de ser till att allt finns på plats till rätt tid. Maten ska ju fortfarande lagas någonstans och där står nog fortfarande LSG:s kök på Arlanda som leverantör tillsammans med Eatfoodfactory/Dafgård för smörgåsar – sallader och annat i bistron ty TLS har ingen egen produktion/kök.

  4. Jonas Says:

    Suveränt bra – då just leveransen är något som gång på gång inte fungerat optimalt, med lidande resenärerna i slutänden. Sedan hade det förstås varit klädsamt om SJ längs vägen tagit till sig åsikter, felanmälningar och reklamation på ett mer adekvat sätt.

  5. tobias Says:

    Tidigare fanns det altid en xtra bricka lastad – om någon önskade köpa eller om någon beställt lite senare än marginalen. Den är borta sedan flera månader. Tråkigt och besvärligt både för ombordare och kära resenärer. Det vore en god idé – att alltid ha lite xtra mat. Brickan lär kosta 39:- i produktion. Vad SJ betalar vet jag inte.

  6. mattias Says:

    Lsg sky chef
    Dom är MMMMAFIA

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: