"Arctic Circle Train"

Arctic Circle Train - Bild tagen av tacksam läsare av min blogg

Visste inte att det fanns ett sådant tåg.

Men inget tokigt namn på Sveriges bästa tåg.

6 svar to “"Arctic Circle Train"”

  1. arskortguldsj Says:

    Här hittar du mera om ”The Arctic Train”

  2. Thomas Rådén Says:

    Hej, det ser ut som om det inte går att boka en egen sovkupé från Stockholm till Kiruna och Narvik längre med 94’an, men det går att boka del i sovkupé, alternativt ringa SJ om man har silverkort/guldkort för att få en egen kupé.

    Konstigt att det överhuvudtaget går att boka sovkupé till Narvik/Kiruna, tidigare så kopplades sovvagnarna bort i Boden, och så gick 2 stk andra klass vagnar från Boden till Narvik. är detta något som du kan forska lite på?

    Hälsningar Thomas

    • arskortguldsj Says:

      Hej Thomas,

      Det var många frågor men jag vet att det kommer att bli möjligt att åka tor Narvik samma dag så därför vet jag att förändringar är på gång.

      Skall försöka reda ut vad som gäller men det tar nog lite tid så jag ber att få återkomma.

      Hälsningar
      Årskort Guld SJ

    • arskortguldsj Says:

      Har giltigt årskort nu så jag kan provboka skarpt.

      Har du koll på vad som gäller just nu?

      • Thomas Rådén Says:

        Hej,
        Det jag hörde på forumet var att det endast gick att åka 1 klass sovkupé helt upp till Narvik i juli. Jag provade det, och det stämde, en hela 20 timmar lång resa en väg. Det ser dock ut som att det går att boka del i ligg och vanliga sovvagnar upp till Narvik fortfarande. Bistron stänger på norsk sida av gränsen, samma som Danmark.

      • arskortguldsj Says:

        Tack för ditt svar.

        Skall boka runt lite för att få ett grepp vad som gäller just nu.

        Återkommer i ett eller annat sammanhang.

        PS: Kanske blir det en Robert i helgen . . . . 🙂

Kommentera

