Vilka fina bussar man har i Skövde

En av SKövdes måna nya fina bussar

När jag gick runt och filmade i Skövde i dag noterade jag att man hade satt en helt nya bussar i trafik.

Bussarna var otroligt läckra i sin blå färg och sken som blåa solar i det fina vädret.

Jag kände verkligen ett starkt sting av avundssjuka när man tänker på dom gamla slitna bussarna som vi har i Haninge som mera liknar dåligt underhållna veteranbussar.

När jag pratade med busschafförerna i Skövde fick jag starkt intryck att chaufförerna kände egen personlig stolthet i sin yrkesroll när man fick köra dessa nya bussar.

Så moderna fräscha bussar är inte bara ett lyft för resenärerna – utan minst lika mycket för chaufförerna.

6 svar to “Vilka fina bussar man har i Skövde”

  1. Mikaela Says:

    Den blåa färgen har Västtrafik på alla sina bussar.

  2. janrem Says:

    Föredrar gult, helt enkelt för att färgen syns mycket tydligt, vilket är bra för skäkerheten under det mörka vinterhalvåret.

  3. Olof Antonsson Says:

    Västtrafik har även börjat med elbussar, vilket jag tycker är helt fantastiskt.

  4. Mikko Says:

    Nobina kör med värsta skrotfärdiga MAN bussarna

Kommentera

