När SJ fixade resan ( Beröm )

I söndags gjorde jag en "Robert" ( Stockholm – Hudiksvall tor med 92/91 ) och testade formatet Videologg ( eller heter det Videoblogg ) för att dokumentera den lite märkliga reseformen.

Tänkte publicera en video om resan men tror att jag först måste utveckla formatet ytterligare.

Men en trevlig händelse där jag mötte två unga damer som hade haft otur i Spanien och där bla SJ ställde upp på ett mycket berömvärt sätt är värd att berätta. Kanske särskilt eftersom ungdomarna var så tacksamma för hur SJ ställde upp och inte bara tillät utan gärna ville att jag berättade historien.

Så med lite ursäkt för formatet – Här har ni historien om dom två unga Spanienresenärerna på nattåg 92 som fick så fin hjälp av bla SJ.

4 svar to “När SJ fixade resan ( Beröm )”

  1. Fredds Says:

    Inte så att biljetterna är personliga och att de bara behövde uppge personnummer för att få sina biljetter i resebutiken?

    • arskortguldsj Says:

      Jag kom på det också senare på kvällen efter det jag lämnade tåget.
      Min gissning är att man inte hade några tågbiljetter alls utan skulle köpa som när man kom tillbaka till Sverige.
      Eller så hade man biljetter men till ett senare datum än den för den tidigarelagda hemresan pga att dom inte hade pengar ens till mat och vatten i Spanien.

  2. Fredskronk Says:

    Hej. Mysig vlogg (ja. det kallas så) du gjorde på tåget. Fint gjort av SJ också.

Kommentera

