Det här var anledningen till att regionaltåget tutade

Inte så smart sittplats trots allt

När jag var Flemingsberg hörde jag ett kraftfullt tutande från ett SJ Regionaltåg som just avgick från stationen.

Kollade runt och hittade dessa två unga damer på andra sidan av plattformen varav en hade hittat en skön men kanske inte optimal sittplats.

Nu trodde kanske flickorna att dom skulle se tåget om det kom norrifrån som det brukar.

Men man kan inte vara så säker på det.

Det upplevde jag själv strax efteråt i Älvsjö när norrgående pendeltåg mot Bålsta kom in på "fel" spår i fel riktning.

Men som tur var satt det inga flickor på perrongkanten där.

9 svar to “Det här var anledningen till att regionaltåget tutade”

  1. Martin Says:

    Den typen av Harald och Hilda Benlöse har jag sett i Uppsala också. Att det kan komma ett godståg i 100 km/h verkar inte riktigt vara något de tänkt på, för bendinglet sker förstås vid de genomgående spåren…

  2. husse Says:

    Om jag varit lokförare och sett en sån bakdel hade jag också tutat till……

  3. Jonas Says:

    Skugga är värd mycket – dock inte två ben. Trist att se.

  4. Grappen Says:

    För lite sittplatser, bänkar.

  5. bengtrahm Says:

    Reblogga detta på Bengts tankar och kommenterade:
    Sitt aldrig vid plattformskanten. Jag har själv sett hur flera barn som klev av tåget i Herrljunga för byte till tåg motGöteborg satte sig där. Föräldrarna tycktes inte begripa faran. Tåg passerar stationen i 160 km/tim. Fullständigt livsfarligt och fullständigt obegripligt med så genomkorkade föräldrar.

Kommentera

