Det rör sig i röret

Arbetet börjar från andra sidan stationen

Man har nu börjat arbetet med att renovera/uppgradera den berömda "röret" på Skövde C.

Igår var jag på kort besök för att filma arbetet och informera mig om måndagens kalabalik och då såg jag att man börjat plocka bort lite plåtar.

Nu har man börjat plocka bort lite plåtar på "röret"

Arbetet lär ha inletts med utbildning om vett och etikett vid arbete i spårmiljö men efter att avlyst lite berörda spår är man nu sålunda på gång.

Bilderna är tagna ur min video som jag tog vid besöket.

Kommentera

