Storfrukost – Matlogistik med förhinder

Jag har tidigare berättat att jag haft problem med att ta del av den mat som jag beställt på SJs Snabbtåg.

Trots motgångarna har jag inte gett upp och i förra veckan tog jag mig en frukosttur för att testa storfrukosten på resa till Katrineholm – en lämplig rutt för just äta frukost.

För att gardera mig för en eventuell besvikelse hade jag bokat storfrukost på både ut- och hemresan för att var hyfsat säker på att få någon i alla fall.

Men tyvärr drog jag en nit eller rättare sagt två nitlotter även denna gång ty det fanns inte frukost med till mig.

Börjar tyvärr bli van vid detta men märkligast var trots allt att det faktiskt en frukost kvar.  Jag såg det lite försen när det var dags att stiga av.

Men som jag säger i videon – SJ har en tydlig utvecklingspotential vad det gäller att hantera sim matlogistik.

7 svar to “Storfrukost – Matlogistik med förhinder”

  1. Kalle Says:

    Det här utvecklar sig till en riktig tragikomedi om ett företag…

  2. Jonas Says:

    Mig veterligen så ska varken bagage eller oserverade frukostar spärra brandsläckare och utrymningsverktyg. Men tydligen gäller det inte på tåget som visas i filmen. Tragiskt att ett företag som säger sig förespråka ett säkert resande slarvar så.

    Men klarar man inte av en så pass grundläggande sak som att servera frukost kanske det inte spelar någon större roll.

  3. Karl-Gunnar Says:

    För oss som åker ofta är det kanske ingen katastrof om vi får gå till bistron och plocka i hop nåt till frukost. Men de som åker sällan och som vill lyxa till det och beställer och betalar för stor frukost har stora förväntningar. Då tycker jag synd om dom för dom blir rejält besvikna. Det hände senast igår på 08:11 från Malmö till Stockholm. Jag fick min stora frukost men sen var det slut. Jag hade gärna avstått den till sällanresenärerna men jag hann börja innan dessa steg på.

    • arskortguldsj Says:

      Håller i grunden med dig men vad som bekymrar mig är att det förekommer så ofta att man missar – i mitt fall oftare än att det finns frukost.

      Detta är dessutom en process som SJ ansvarar själv för.

      Att man blir sen pga av ett annat tåg river en kontaktledning är en sak men att missat att fixa fram beställda frukostar är ju inget som man kan beskylla andra för – eller kanske man kan det?

      • Martin Says:

        Det var nog i vintras som jag åkte med tåget mot Dalarna på kvällen. Avgångstiden närmade sig och ett febrilt letande i skåpen i bistrovagnen vidtog. Jag minns inte exakt vad det var som inte furnerats, men jag tror att det var just frukost till returen på morgonen. Telefoner togs fram och man försökte få fram det som saknades. Man lyckades faktiskt få dit en ”springare” med det som saknades, men till priset att tåget avgick sent…

        Jag fick intrycket av att personalen var rätt trött på att samma scenario utspelade sig för n:te gången.

        Det kanske är tur att jag knappt klarar av att ta mig utanför dörren utan att äta något först. 😉

  4. Per Says:

    Skandal! Ge JEK ersättning nu!

  5. Roger Says:

    Vänta tills SJ byter cateringleverantör… DÅ kommer det att bli KAOS!

Kommentera

