Äntligen efter 9 månader kan jag nu boka resor på mitt SJ Årskort Guld

Ända sedan jag köpte mitt SJ årskort Guld har det i praktiken varit omöjligt att boka resor på SJs hemsida www.sj.se och SJs mobilapp.

Men nu 9 månader efter det jag köpte kortet och när det bara är 3 månader kvar kan jag nu äntligen boka mina resor.

Bra jobbat av det duktiga gänget på SJs IT-avdelning som till slut löste problemet.

– Men varför skall det ta 9 månader för att man skall kunna boka resor på ett årskort som trots all kostar strax under 90.000:-?

8 svar to “Äntligen efter 9 månader kan jag nu boka resor på mitt SJ Årskort Guld”

  1. Jimmy Says:

    Tycker det är skandal att dom inte kan lösa det snabbare. Ett köp för 90.000 kr ska bara allt fungera.

  2. Andeas Says:

    Ger inte SJ någon form av kompesation för att du inte fått en fullt fungerande tjänst som du betalat för?

  3. Martin Says:

    Så nu går det att boka både resor och mat. Kommer den senare att börja levereras snart också? :p

    Jag bokade nyligen U – Cst – G ToR med trerätters på vägen ner. Nu har SJ i någon mening kring en månad på sig att furnera. Det ska bli intressant att se om man lyckas. 🙂

    Att kompensation ska utgår är ju uppenbart. Om man skulle översätta allt ditt brottande med bokningssystemet till fakturerbar tid gissar jag att det skulle bli betydande belopp. Nu råkar du ju vara en av få med aktuellt kort som inte har kortet för sådant ändamål, men rent principiell så…

    • arskortguldsj Says:

      Jag kommer att reklamera att jag inte kunnat boka på 9 månader nu under helgen.

      Utebliven mat har jag reklamerat och ersättningen – 50:- i värdekuponger – har skickats ut.

      Att inte leverera beställd och bokad mat med 50:- i värdekuponger först efter reklamation tycker jag är lite snålt.

      Man borde reglera detta direkt på tågen och med högre belopp. Andra har fått upp till 500:- i värdekuponger för att man inte kunnat hålla sina kundlöften vad det gäller maten.

      Nu är inte pengar allt i världen men ett högre belopp än 50:- skulle motivera SJ att leverera det man sålt och som kunden förväntar sig.

      • Robert Says:

        Låter snålt, jag fick det dubbla 100 kr värdecheck, när jag reklamerade att man fick åka Göteborg-Västerås i värme, då ventilationen var trasig. Undrar om värdechecksnivån sätts av handläggaren på SJ, så att slumpen avgör?

      • arskortguldsj Says:

        Det är nog lite av slumpen som avgör vilken ersättning man får.

        Över tid kanske det jämnar ut sig.

Kommentera

