Årskort Guld SJs jakt på det nya servicekonceptet

Som ni säkert känner till så testar SJ just ett nytt servicekoncept på sina snabbtåg som bla innehåller en ny typ av frukost. ( Tester med nya rutiner och utbud på SJ Snabbtåg )

Idag har jag bokat två tåg som man enligt mina källor skulle testa det nya konceptet och tänkte göra en liten film om detta.

Men tyvärr var min information om på vilka tåg som man testar konceptet felaktig för det var den vanliga – och alldeles utmärkta – storfrukosten.

Så resan var i alla avseende både trevlig, bekväm och bjöd på god frukost – men tyvärr missade jag det nya servicekonceptet.

Men jag ger inte upp – så är det någon som har tips på var man testar det nya servicekonceptet så här gärna av er.

För inte har man väl avbrutit testerna?

6 svar to “Årskort Guld SJs jakt på det nya servicekonceptet”

  1. Karl-Gunnar Says:

    Testerna skulle avslutas den 11e september. Jag råkade ut för den nya frukosten vid resa med SJ3000 till Gävle i måndags. Jag fick ett SMS så jag var förberedd. Direkt vid serveringen fick jag en värdekupong på 100 kr som kompensation. Bara det visar vad SJ själva tänkte om den nya frukosten!
    I en påse hade man klämt ner: En liten otroligt söt fruktyoghurt och en lite påse med mysli. Detta skulle ätas med en pytteliten plastsked som möjligen kunde användas att röra i kaffet med.
    Det fanns nog också en bägare med juice där nånstans. Huvuddelen av påsen upptogs av en jättestor färdig bulle med ost, rejält inplastad. Den var torr och bara växte i munnen. Jag såg ingen som tog mer än en enstaka tugga av den.
    Personalen var märkbart missnöjda med att behöva servera detta till frukost. Efteråt fick vi fylla i ett formulär med vår recension av frukosten.
    Kaffet var i alla fall gott och personalen gjorde vad de kunde för att muntra upp oss.
    Jag förstår verkligen inte vad denna test gick ut på, ville man se vad vi resenärer tål? Man visste på förhand att detta inte skulle falla väl ut, varför annars dela ut 100 kr till alla som beställt stor frukost?
    Hemresan på eftermiddagen fick dessutom genomföras utan middag, hur många dagar ska man boka den i förväg på tågen från Norrland? Finns det överhuvud taget trerätters meny på SJ3000?

  2. tobias Says:

    Testerna genomförs på de utvalda tågen – men inte dagligen under försöksperioden.

  3. Karl-Gunnar Says:

    jag skulle nog säga att du hade tur…

  4. Per Says:

    Du hade tur! Besviken på SJ igen…

Kommentera

