På jakt efter den nya snabbtågsfrukosten – Del II

Ni kommer säkert ihåg att jag tidigare varit på jakt efter den nya snabbtågsfrukosten som SJ testar under september/oktober på ett antal utvalda tåg. ( Årskort Guld SJs jakt på det nya servicekonceptet )

Då gick det inget vidare i alla fall vad det gäller att få tag i och testa den nya frukosten då den inte fanns på dom tåg jag bokade.

Idag gjorde jag ett nytt försök då jag hade fått tips om att den skulle finnas på dagens avgång med 421.

– Och hur det gick då?

Ja, det kan ni se om ni kolla på videon.

Men ni som inte haft möjlighet att testa frukosten kommer troligen inte att få någon fler chanser.

Visserligen skulle testet fortsätta tom den 10 oktober men enligt uppgift har SJ idag avbrutit testet.

Om det beror på att kunderna inte gillade det eller av andra skäl undandrar sig min bedömning.

Men kanske kommer den nya frukosten  åter i en eller annan form.

3 svar to “På jakt efter den nya snabbtågsfrukosten – Del II”

  1. tobias Says:

    Testen pågår för fullt och genomförs bland annat på tåg 521 den 25/9. Själva frukostpåsen är väl inte den viktiga parten under
    försöksperioden – utan det faktum att säkerhet/bistro/första klass sköts av två ombordpersonal i stället för tre.

  2. Niklas Says:

    Jag är besviken… Igen och igen… Var är servicen?? Blir så trött…

Kommentera

