BERÖM: Bra jobbat Trafikverket!

Tåglogg frn Trafikverket

I ett tidigare inlägg berättade jag att jag hade kontaktat Trafikverket både via mail och deras Facebboksida då jag behövde tågloggen för tre tåg där det hade gått mer än dom tre dagar bakåt i tiden som man kan se tågrörelserna hos Trafikverket. ( När ankom tåg XX till YY? )

Trots att det gått två veckor sedan jag kontaktade Trafikverket hade det inte kommit något svar.

Men idag – söndag – fick jag kontakt med Trafikverket och svar på alla mina frågor.

Dessutom var svaren mer detaljerade och överskådliga än vad jag själv kan plocka fram.

Så nu vet jag hur tågen gick men ännu viktigare – nu vet jag att Trafikverket har information om tågrörelserna sparad och att man kan ta fram dom i efterhand givet man har behörighet till systemen.

Bra jobbat Trafikverket!

Kommentera

