Extra kompensation vid restidsgaranti

Extra kompensation vid restidsgaranti

När jag gick igenom mina restidsgarantier upptäckte jag av en ren tillfällighet att jag hade förutom om den normal ersättningen på 358:- en extra kompensation på 300:-.

Lite överraskande är det även om jag vet att SJ annonserat att man skulle vara extra generösa vid kompensation för några större förseningar som inträffade under sommaren.

Kan dock inte se att just denna restidsgaranti skulle omfattas av denna resa som ägde rum 2014-07-22.

Men kanske var det en stor störning just detta datum som jag missat eller så har SJ varit extra generöst mot mig.

Kommentera

