Det extra meningslösa klottret

Att klottra över tidtabeller är bara meningslöst

Normalt brukar klottrare motivera sina målningar med att man förskönar ytor som i alla fall dom anser är tråkiga i något avseende.

Att klottra över busstidtabeller är ingenting annat är ren skadegörelse och gör det omöjligt för resenärer att hitta när ens buss avgår.

Den elektroniska busstavalan har inte fungerat på flera månader

Detta underlättas inte av att den elektroniska busstavlan inte fungerar vilket den inte gjort på flera månader.

Men att klottra ned tidtabellerna gör i alla fall inte saken bättre – det är bara dumt.

5 svar to “Det extra meningslösa klottret”

  1. Jonatan Gonte Kindh Says:

    Agreed. Jag är inte själv någon utövare, men jag kan ändå uppskatta en del graffitti.

    Men, jag anser graffitti och klotter vara två skilda saker och skadegörelsen du nu visade upp är ett klart exempel på det sistnämnda, klotter.

  2. Markus Says:

    Klotter och grafitti är två namn på samma sak. Konst eller inte, som det utförs så är det nästan alltid skadegörelse.
    Jag kommer aldrig att acceptera detta som ”konst”.

    Det skulle vara ett kul experiment att med stulen färg gå loss på en klottrares hem eller egendom och se hur denne reagerar.

  3. Martin Says:

    Ni har uppenbarligen kvar en läsbar skylt, även om den inte visar något vettigt.

    Jag är otroligt irriterad på skräpet som satts upp i innerstan som inte går att läsa på håll. Och där kan man ju dessutom inte räkna med att bussarnas ankomst har det minsta med tidtabellen att göra annat än mitt i natten.

    Låt vara att de ska gå ofta, men det kan ju gärna betyda att fyra bussar går med några sekunders mellanrum. 😉

    • arskortguldsj Says:

      Även vi här i Haninge har vår beskärda del av skyltar som inte fungerar eller visar fel.

      Uppfattar att men helt enkelt inte valt ett system som vare sig hänger ihop, är läsbart och fungerar.

      Tror tyvärr att man helt enkelt köpt ett dåligt system/dåliga system.

  4. jocke Says:

    När man målar motiv på kala betongväggar är det grafitti tycker jag det förhöjer utemiljön. Taggning har jag inte förstått mig på. Klotter blir det när man gör det på dörrar, tåg, skyltar osv. oavsett motiv/tagg.

    Har fått en gammal historia berättad för mig där man satt upp ett nytt teknikhus längs järnvägen på dagen, barnverkets personal var kvar till 1-tiden på natten och elektrikerna anlände 7 på morgonen igen och sidan som vätte ut mot järnvägen var klottrad. Så någon form av sport är det att klottra saker.

Kommentera

