Problem med att boka resor för SJs årskortssresenärer

Kortnumret känns inte igen

Sedan i lördags är det omöjligt att boka resor på SJs siter för resenärer med SJs årskort.

Problemet som det redovisas mot kund är att kortnumret inte kan hittas vilket tyder på problem med att nå kunddatabasen.

Även andra typer av problem lär förkomma med tex betalningar för andra resenärer.

Som årskortsresenär ( och resenär med svart Prio ) sitter man inte direkt i sjön då det finns ett direktnummer man kan ringa alla dagar 06 – 24.

Självfallet jobbar man på problemet men nu på måndag morgon går det fortfarande inte att boka.

Problemet dök upp efter en uppgradering av bokningssystemet under natten till lördag och man funderar på varför man inte testat detta innan man sjösattes uppgraderingen då man tydligen lär ha en testmiljö.

– Men kanske går inte allt att testa?

Reaktionen är stark i sociala medier trots att det ändå är en begränsad kundgrupp – ehuru en verbal sådan.

Kanske blir det ett ämne som tas upp av dessa verbala resenärer i samband med SJs VIP-kväll nästa vecka?

Men jag vill åter upprepa – man sitter inte i sjön för det finns nummer man kan ringa men jag är trots allt lite förvånad att felet dyker upp och att man inte snabbt kan fixa det.

Klockan 13:30 när jag testade verkade bokningssystemet vara upp igen!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: